İnsan ve Çevre Etkileşimi

Hazir Tayyip Erdoğan geleceğimizin Almanya’ya benzemesi ile ilgili ‘endişelerini’  aktarmışken, ve bizi  en az 3 çocuk yapmamız  için sıkıştıraduruken oluşan spekülasyonlara benim de bi katkım olsun istedim! Tüketim ve dünya nüfusu ile ilgili infografiği sıcağı sıcağına  bloga yetiştirdim. Maksat kafalar karışsın ehehe.

Hazırladığım görsele  Birleşmiş Milletler tarafından hazırlanmış 2100 yılında öngörülen üç farklı dünya nüfusu senaryosu ile başladım. En kötü ihtimal A rotasi, en iyi ihtimal C rotasi ve en olasi ihtimal B rotasi yani 10 milyar nüfuslu bir dünya.

Nüfusun, tüketimin ve teknolojinin çevreye olan etkisini kabaca hesaplayabilmek için  ingilizcesi IPAT olan bu denklem kullanılıyor.  “Olur mu canım bu denklemdeki bileşenler birbirlerine fena halde bağli” diyenler için Malthus’un  felaket senaryosunu  ve kehanetinin tutmama sebeplerini de ekledim.

Göz gezdirirken umarım keyif  alirsiniz;)

İnsan ve Çevre Etkileşimi” üzerine bir düşünce

  1. 3. rotanin insanlarin tercihleri sayesinde degil bir takim felaketler ve savas sonucu gerceklesmesi cok daha muhtemel. Dolayisiyla onun en iyi rota olmasi bazi sartlar altinda daha makul.

Yorum bırakın